Eğitimin Amacı:

Bu eğitim, İngiliz Dili Eğitim öğrencilerine (İngilizce öğretmen adaylarına) hem hali hazırdaki akademik ödevlerinde hem de ileride yürütecekleri mesleki görevlerinde akademik dürüstlüğü sürdürebilmeleri, intihal ve diğer akademik suistimal türlerinden kaçınabilmeleri için yeterlik (bilgi, beceri, tutum ve değerler) kazanmalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Purpose of Education:

It aims to help English Language Teaching students (pre-service English language teachers) acquire the competencies (knowledge, skills, attitudes, and values) to maintain academic integrity and avoid plagiarism and other forms of academic misconduct in both their current academic assignments and in their future professional roles.

Eğitimin İçeriği:

Eğitimin Metodu

Dersler akademik dürüstlük alanındaki teorik bilgilerin eğitici tarafından aktarımı ışığında makale yazma, sunum hazırlama, ders planı ve müfredatı hazırlama, eğitici videolar hazırlama, Chat GPT gibi yapay zeka araçlarının eğitim-öğretim faaliyetlerinde kullanımı gibi görevleri akademik dürüstlük değerlerine bağlı kalarak yapmaya yönelik pratik uygulamalar, eğitici geribildirimleri, senaryo analizleri, münazara ve tartışma etkinlikleri aracılığıyla gerçekleştirilecektir.

Hedeflenen Yeterlik Kazanımları

Hafta Hedef Kazanım Metot
1

· Akademik Dürüstlüğün Kapsamı ve Önemi Hakkında Bilgi Edinimi

 

· Akademik Suistimal Türleri ve Potansiyel Sonuçları Hakkında Bilgi Edinimi

 

· Eğitici Anlatımı & Tartışma

 

 

· Senaryo Analizi & Tartışma

2 · Akademik Dürüstlüğün Değerlerini Tanıma ve Uygun Tutumların Gelişimi · Senaryo Analizi & Tartışma
3 · Akademik Dürüstlüğü Sürdürebilmeye (İntihal ve diğer Akademik Suistimallerden Kaçınmaya) yönelik Bilgi Edinimi

· Eğitici Anlatımı & Tartışma

 

4 · Metin içi Atıfta Bulunma Becerisinin Gelişimi

· Eğitici Anlatımı & Uygulama & Eğitici Geribildirimi

 

5 · Açımlama ve Özetleme Becerilerinin Gelişimi

· Eğitici Anlatımı & Uygulama & Eğitici Geribildirimi

 

6 · Kritik Okuma ve Düşünme Becerisinin Gelişimi

· Eğitici Anlatımı & Uygulama & Eğitici Geribildirimi

 

7

· Çok modlu Kaynaklara (resim, grafik, video, podcast, vb.) Atıfta Bulunma Becerisinin Gelişimi

 

· Eğitici Anlatımı & Uygulama & Eğitici Geribildirimi

 

8 · Referans Listesi / Kaynakça Yazma Becerisinin Gelişimi

· Eğitici Anlatımı & Uygulama & Eğitici Geribildirimi

 

9 · Yapay Zeka Araçlarının (Chat GPT) Uygun Kullanım Becerilerinin Gelişimi

· Eğitici Anlatımı & Uygulama & Eğitici Geribildirimi

 

10 · Etkili Zaman Yönetimi & İş birliği Becerilerinin Gelişimi · Senaryo Analizi & Tartışma & Uygulama

 

Content :

Method of Education

The courses will be carried out through instructor lectures on theoretical points, instructor feedback, scenario analysis, debates, discussion activities and practical applications such as writing articles, preparing presentations, preparing lesson plans and syllabi, preparing educational videos, using artificial intelligence tools such as Chat GPT in educational activities while adhering to the values of academic integrity.

Targeted Competency Outcomes

Week Target Outcome Method
1

· Knowledge about the Scope and Importance of Academic Integrity

 

· Knowledge about the Types of Academic Misconduct and Potential Consequences

 

· Instructor Lecture & Discussion

 

 

· Scenario Analysis & Discussion

2 · Values of Academic Integrity & Appropriate Attitudes · Scenario Analysis & Discussion
3 · Knowledge in Maintaining Academic Integrity & Knowledge in Avoiding Plagiarism and other types of Academic Misconduct)

· Instructor Lecture & Discussion

 

4 · Development of in-text citation skills

· Instructor Lecture & Practice & Instructor Feedback

 

5 · Paraphrasing and Summarizing Skills

· Instructor Lecture & Practice & Instructor Feedback

 

6 · Critical Reading and Thinking Skills

· Instructor Lecture & Practice & Instructor Feedback

 

7

· Skills in acknowledging multimodal sources (images, graphics, videos, podcasts, etc.)

 

· Instructor Lecture & Practice & Instructor Feedback

 

8 · Skills in writing Reference List / Bibliography

· Instructor Lecture & Practice & Instructor Feedback

 

9 · Skills for Appropriate Use of Artificial Intelligence Tools (Chat GPT)

· Instructor Lecture & Practice & Instructor Feedback

 

10

· Effective Time Management & Collaboration Skills

 

· Scenario Analysis & Discussion & Application

 

Eğitimci:

Öğr. Gör. Temel Serdar YILMAZ (Balıkesir Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu)

Instructor:

Lecturer Temel Serdar YILMAZ (BAUN School of Foreign Languages)

Eğitimin Tarihi:

26 Şubat 2024

History of Education:

February 26th, 2024

Eğitimin Süresi:

30 Saat (10 hafta)

Duration of Training:

30 Hours (10 weeks)

Eğitimin Ücreti:

Ücretsiz

Training Fee:

Free of charge

Eğitimin Yeri:

Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi

Venue:

BAUN Necatibey Education Faculty

Eğitimin Düzenlenme Şekli :

Yüz yüze gerçekleştirilecektir.

Form of Education:

Face to Face

Kimler Katılabilir :

BAÜN NEF İngiliz Dili Öğretimi (İngilizce Öğretmenliği) öğrencileri (1.,2.,3. ve 4. sınıflar)

* Kayıt esnasında öğrenci belgesi istenecektir.

Participants:

BAUN NEF English Language Teaching (English Language Teaching) students (1st, 2nd, 3rd, and 4th years)

* A student certificate will be required during registration.

Önemli Başlıklar:

* Derslerin gün ve saati başvuru yapan öğrencilerle birlikte belirlenecektir.

* Katılımcılara BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ (BAUNSEM) onaylı katılım belgesi verilecektir.

* Katılım belgenizi Merkezimize gelerek elden teslim alabilirsiniz. Ya da eğitim bitiş tarihinden sonraki 20 iş günü içerisinde alıcı (aday tarafından) ödemeli olarak tarafınıza gönderilecektir.

Important Headlines :

*  The day and time of the classes will be determined together with the students who apply.

*  Participants will be given a certificate of participation approved by BALIKESİR UNIVERSITY CONTINUOUS EDUCATION PRACTICE and RESEARCH CENTER (BAUNSEM).

*  You can receive your certificate of attendance in person at our centre.

 

 

İbrahim CAN